Advertenties

Browsen kan beter

Download Firefox

Your ad here?

Partymeester.nl Op Afstand Bestuurbare Helikopters - Een populaire trend in 2010! Barbecue-Huren.nl - Huur nu voordelig een barbecue. Deze wordt ook nog eens voor uw deur afgeleverd! Devreede2.nl MirtheWagenaar.com Een ijscokar in uw design. Ijsfan.nl LaRosaBeauty.nl Value Stars Ebook Online Slagerij Graphik Design Studio Jac Mes Geveltechniek Kussencompany Setah Solutions is de grootste producent van stroopwafel productielijnen en stroopwafelbakijzers van Nederland. Wilt u een woning huren of verhuren in de regio Rotterdam? Huis en Huur regelt het voor u. Woningen, appartementen, personeelshuisvesting Klik hier om een afvertentie te plaatsen. Klik hier om een afvertentie te plaatsen. Klik hier om een afvertentie te plaatsen. Klik hier om een afvertentie te plaatsen. Klik hier om een afvertentie te plaatsen.

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
  Afdrukweergave

Win XP: Fout 1068: ...
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 jan 2010 18:28 
FFXS.net Admin

Ik heb net een notebook moeten repareren. De printer deed het namelijk niet meer...

De notebook heeft voorheen gebruik gemaakt van een Lexmark, nu een HP. Ik heb de HP-driver verwijderd en opnieuw proberen installeren. Hij brak het installeren af en gaf deze foutmelding:
Citaat:
Kan bewerking niet voltooien. De Print Spooler service is niet actief.

Ben dan op zoek gegaan naar wat een Print Spooler is. Een Print Spooler is een softwarematig commando dat printtaken (bv opgegeven door Office) in de wachtrij zet om daarna te versturen naar de printer.

Reparatie:
Ga naar Uitvoeren > services.msc en klik met de rechtermuisknop op Print Spooler. Klik nu op Starten.

In mijn geval kreeg ik een nieuwe foutmelding, nl:
Citaat:
Kan de Print Spooler service op lokale computer niet opstarten.
Fout 1068: Afhankelijkheidsservice- of groep kan niet worden gestart.

Dit komt omdat de service Print Spooler afhankelijk is van Remote Pocedure Call (RPC). Klik met de rechtermuisknop op Remote Procedure Call (RPC) en klik op Starten (In mijn geval was deze service al gestart).

De Remote Procedure Call (RPC) is op zijn beurt weer afhankelijk van de vórige geïnstalleerde printer (In mijn geval dus Lexmark). Ga daarom op zoek naar de service die de naam van jouw vorige printer draagt (meestal beginnend met de eerste letter van de fabrikant van jouw vorige printer. In mijn geval LexBce Server). Start deze service en installeer nu de driver van de nieuwe printer.

Probleem opgelost!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]